« É unha pena que teñamos que desfacernos destes cadros, pero é unha alegría colaborar a reparar o espolio nazi », dixo o vicepresidente da Deputación de Pontevedra, César Mosquera.

O Museo de Pontevedra expón ao público antes da súa devolución as obras procedentes do espolio nazi.. DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA

O Museo de Pontevedra expón ao público antes da súa devolución as obras procedentes do espolio nazi.

O Edificio Castelao do Museo de Pontevedra abriu este xoves ao público a instalación temporal cos cadros da ‘Dolorosa’ e o ‘Ecce Homo’ identificados como procedentes do espolio nazi e que proximamente serán restituídos aos seus lexítimos propietarios.

Durante unha visita a esta exposición, o vicepresidente da Deputación de Pontevedra, César Mosquera, animou a que as persoas « amantes da arte e curiosos da historia » aproveiten a oportunidade para contemplar as dúas creacións.

« É unha pena que teñamos que desfacernos destes cadros, pero é unha alegría colaborar a reparar o espolio nazi », dixo Mosquera en relación á súa devolución, á que o museo se comprometeu desde o inicio.

Nestes momentos, explicou, o museo espera a decisión do Ministerio de Cultura, que é quen ten as competencias sobre o futuro dos cadros, que nestes momentos están reclamados tanto polo Goberno polaco como pola familia propietaria do Castelo do que supostamente foron espoliados.

Estes momentos a Avogacía do Estado estuda a situación para emitir informe e, mentres non se efectivice a devolución e aclárese a quen se lle entregan, o díptico quedará no museo. « Nós somos terceiros de boa fe, con toda a disposición para colaborar, e non nos crea ningunha distorsión nin estamos a contragusto con que as obras estean aquí. Vaise sabendo máis delas e van estar ben acollidas e ben tratadas mentres dure o proceso », destacou Mosquera.

AUTORÍA

O director do museo, Xosé Manuel Rey, indicou que desde o punto de vista histórico artístico houbo novidades sobre as pezas. Inicialmente foran atribuídas a Dieric Bouts pero, por mor dun informe da directora do Instituto Moll Ana Diéguez por encargo do museo, hoxe sábese que non teñen esta atribución e que case con total seguridade pertenzan a algún membro do taller do seu fillo Albert Bouts. Isto dataríaas nun período máis tardío do século XVI, algo que encaixa tamén coa cronoloxía e o tipo de marco tan significativo con casetones e textos sostidos por anxos.

As dúas obras foron tamén analizadas no museo cun programa D-Strech utilizado normalmente para as pinturas rupestres que, modificando as gamas de cores, permitiu desvelar textos escritos nas traseiras dos marcos, onde se aprecian frases en latín e mesmo datos en relación coa súa orixe xermana.

A identificación da ‘Dolorosa’ e o ‘Ecce Homo’ como bens espoliados xurdiu durante o confinamento pola pandemia, cando Mariusz Wisniewski, do Departamento de Patrimonio Cultural do Ministerio de Cultura e Patrimonio Nacional de Polonia, contactou co Museo de Pontevedra para interesarse polo díptico.

Segundo a documentación que achegaba, as dúas pezas pertencían á Colección da Princesa Czartoryski en Goluchów que fora roubada polos alemáns durante a Segunda Guerra Mundial. Ambas as pinturas, tras saír de Varsovia en 1944, reapareceron no comercio de arte de Madrid en 1973 e previamente en Barcelona no 1971.

[Imaxe: DEPUTACIÓN DE PONTEVEDRA – fonte: http://www.galiciaconfidencial.com]