O músico estrea hoxe o concerto gravado en varias cidades

Escrito por BEGOÑA R. SOTELINO

A semana pasada, o músico vigués Carlos Núñez lembraba a través da súa conta oficial en redes sociais como Facebook, que hai case 20 anos, durante unha xira en Alemaña, visitou coa súa banda a casa de Beethoven en Bonn. «E atopeime cunha incrible sorpresa. Beethoven deixounos un agasallo. Os seus case 200 melodías tradicionais escocesas, irlandesas e galesas, que viñan das voces, as arpas, os fiddles e as gaitas. Por entón moi poucos músicos coñecíanas e aínda que a cousa ha ir mellorando ás veces teño a sensación de que non se lles fixo xustiza a pesar de que supoñen o seu corpus de obras máis numeroso, máis que de calquera outro tipo de xénero abordado por el», explicaba. Núñez aclaraba que dicía «compuxo» porque o xenio alemán Beethoven considerábaas as súas composicións. «A estas músicas celtas dedicou moito esforzo nos últimos 15 anos da súa vida e algunhas destas melodías, harmonías e ritmos, chegou a incorporalos en obras como a súa Sétima Sinfonía que foi denominada por algúns dos seus biógrafos como a Sinfonía irlandesa», asegura. O artista cre que un dos segredos para a súa inspiración puido estar no feito de que afirmaba que un dos seus poetas favoritos era Ossian, autor do que o editor escocés Macpherson publicou poemas no século XVIII.

Con esas partituras como base, o internacional músico vigués leva meses preparando un concerto que ao fin hoxe verá a luz. As condicións da pandemia, aínda que melloraron, non permiten un concerto ao uso, así que se foi gravando en directo en diferentes localizacións e organizouse todo para o seu lanzamento online no Día de San Patricio, que se celebra hoxe, na data clave da tempada alta para os concertos de música celta en todo o mundo. A cita será esta noite ás 20.00 horas. As entradas para o primeiro recital online de Carlos Núñez véndense a 10 euros nesta ligazón (http://bit.ly/carlosnunez_celticbeethoven) e tamén se poderá ver durante os 30 días seguintes a calquera hora.

Escenarios e invitados

O espectáculo gravouse en espazos como o Pazo de Cea de Nigrán, o Teatro Colón da Coruña, o Gran Hotel A Toja, unha casa deseñada polo arquitecto Alfonso Penela e o Estudo A de Madrid.

O gaiteiro compartiu escenario con outros intérpretes como os galegos Rosalía Gómez Lasheras ao piano e Millán Abeledo ao chelo, a arpista bretoa Bleuenn Lle Friec e o norteamericano James Dahlgren ao concertino. Dedde a distancia uniuse a cantante e violinista María Ryan en Irlanda ao grupo con Xurxo Núñez á percusión, Pancho Álvarez ás cordas e o canadense Jon Pilatzke, de The Chieftains, ao violín.

 

[Imaxe: ÓSCAR VAZQUEZ – fonte: http://www.lavozdegalicia.es]