A venda de libros de texto resúltalles cada vez menos rendible

Escrito por CARLOS PORTOLÉS

Os libros de texto xa non son bo negocio para as librerías. A dixitalización dos contidos nas aulas trae unha cara oculta. A das perdas provocadas nas modestas papelerías de barrio. O que antes era tinta agora son comprimidos dixitais. Miles de libros que se vendían e xa non se venden. Unha modernización que, se é desacompasada, pode deixar aos máis vulnerables polo camiño.

Din por aí, non sen razón, que o futuro é agora. Os aparellos son cada vez máis intelixentes, as pantallas cada vez máis nítidas e os usuarios cada vez máis doutos. A dixitalización paulatina de espazos como o traballo ou a aula é unha realidade ineludible. A máquina chegou para quedar. E a reconversión non é fácil.

Integración e punto intermedio

Din que o gran reto da modernización dos procesos de aprendizaxe é buscar o equilibrio entre o dixital e o analóxico. Que os nenos deben aprender a relacionarse cos inventos do seu tempo. Que a tecnoloxía non debe ser temida, pero tampouco reverenciada.

O contacto co papel e co lapis non debe erradicarse, senón integrarse e atopar un novo encaixe no modelo educativo. «Só o dixital non é suficiente para a formación dos nenos, hai capacidades como a caligrafía que só se desenvolven no modelo analóxico», asevera Ceo Fernández, vicepresidenta da Federación de Librarías de Galicia. Os puntos de venda de libros séntense abandonados.

Desde que as aulas comezaron a súa viaxe cara á terra prometida do binario, o sector está a ver reducido sen remedio o seu volume de vendas. Non piden regresións imposibles, simplemente avanzar cara a un espazo de ensino mixto que aune o mellor de ambos os mundos. Papel e pantalla traballando de xeito conxunto. Optimizando a experiencia de alumno e profesorado e perfeccionando técnicas.

«Non hai nada que os libreiros poidamos facer. Só pedimos que haxa un equilibrio. Hai que ter claras as necesidades novas e atopar unha forma de integrarnos», di Fernández. Non deixar a ninguén atrás, materia pendente.

Outros non son tan optimistas. Apuntan que a venda deste produto nunca foi rendible, e que se facía máis por labor social que por procura de beneficio.

«As librerías intentamos vender cada vez menos volume de libros de texto, porque traen perdas. Nunca foi algo rendible, pero cada vez éo menos», conta Ana Piñeiro, encargada da Librería Nobel da Coruña.

A pesar de que a Xunta recomenda ir sempre a comprar a librerías e papelerías, cada vez hai máis colexios que se saltan ao intermediario e fan os pedidos directamente á editorial. Tamén existe o perigo das grandes superficies e os seus descontos imposibles de igualar para o pequeno e mediano negocio. A atmosfera é cada vez máis irrespirable, e moitos xa optan por abandonar a actividade que tantas dores de cabeza creoulles. «Xa non vendemos libros en tenda, só baixo pedido. Non queremos arriscarnos», confesa Piñeiro.

Fortes e resistentes

Os negocios de barrio non se renden. Saben rearmarse. «As papelerías e librerías pequenas debemos aprender a reinventarnos. Ofrecer outros servizos para sobrevivir. Somos fortes, resistiremos», di Nieves Millán, da librería Palacios de Santiago. Aínda queda papel. Hai vida despois do comprimido. Nieves admite que este problema se divisaba a distancia, e que fai xa moito tempo que os negocios se estaban preparando para a arremetida da dixitalización. «As campañas escolares eran un empuxón, pero se xa non hai nada que vender; tes que buscar outras solucións».

 

[Imaxe: Sandra Alonso – fonte: http://www.lavozdegalicia.es]